Blog

Dawid Wieczorek

 (+48) 510 554 140
 Ten adres pocztowy jest chroniony przed spamowaniem. Aby go zobaczyć, konieczne jest włączenie w przeglądarce obsługi JavaScript.

Czym jest pozycjonowanie i dlaczego jest podstawą istnienia firmy w Internecie?

W ostatnim czasie mogliśmy zaobserwować znaczący wzrost ilości firm internetowych? Co zrobić, aby nasza marka została znaleziona przez klienta wśród wielu innych biznesów online? Podstawą promocji strony internetowej są działania SEO (Search Engine Optimization), czyli takie, które mają na celu optymalizację stron pod kątem wyszukiwarki Google. Warto podkreślić, że istnieje wiele zalet pozycjonowania stron. Na przestrzeni ostatniej dekady mogliśmy zaobserwować zmianę sposobu pozycjonowania oraz zwiększenie nacisku na jakoś pozycjonowanych treści, których używamy. Co daje nam pozycjonowanie i dlaczego jest tak ważne? W poniższym artykule spróbujemy odpowiedzieć na zadane pytania.

1. Zwiększenie widoczności strony w wyszukiwarce

Pierwszą oraz najważniejszą korzyścią płynącą z pozycjonowania jest to, że na skutek podjęcia odpowiednich działań pozycjonujących, nasza strona stanie się bardziej widoczna dla osób potencjalnie zainteresowanych. Użytkownicy dzięki wpisywaniu odpowiednich fraz w wyszukiwarkę będą mogli natrafić na konkretną stronę internetową. Wyszukiwanie może dotyczyć zarówno fraz kluczowych, jak i tych bardziej sprecyzowanych tzw. z długim ogonem (long tail). Dłuższe frazy wpisywane są zazwyczaj przez klientów ukierunkowanych, szukających konkretnych usług czy produktów. Ten rodzaj pozycjonowania nazywany jest także pozycjonowaniem szerokim.

2. Wzrost liczby osób wchodzących na stronę

Stosowanie SEO ma bezpośrednie przełożenie na wzrost osób odwiedzających stronę. Powiązanie licznych fraz z naszą stroną internetową oraz wpasowanie się w odpowiednie algorytmy wyszukiwarek przyczynia się do wejść na stronę przez nowych użytkowników. Większa liczba odwiedzających powoduje zwiększenie konwersji. Jest to określone, oczekiwane działanie wykonane przez odbiorcę, potencjalnego klienta w odpowiedzi na skierowaną do niego kampanię reklamową w internecie czy działania SEO. Inaczej, konwersja zachodzi wtedy, gdy ktoś wykona ważną dla firmy czynność (np. dokona zakupu, wypełni formularz rejestracyjny).

3. Dotarcie do potencjalnie zainteresowanych klientów

Zwiększenie widoczności strony w Internecie przyczynia się także do poszerzenia grona potencjalnych klientów. Dzięki sprecyzowanym i odpowiednim praktykom SEO, klient ma możliwość zainteresowania się oferowanymi przez nas produktami lub usługami. Konsumentów, do których docieramy dzięki stosowaniu SEO można podzielić na tych, którzy mają jasno sprecyzowane potrzeby oraz takich, którzy nie mają jasno określonych wymagań co do poszukiwanych produktów.

Dużą pomocą w doborze odpowiednich słów oraz fraz, które można użyć podczas stosowania SEO, są różnego rodzaju narzędzia takie jak Planer słów kluczowych Google, Senuto czy SEMSTORM. Znajomość tych narzędzi jest sporym ułatwieniem zarówno podczas tworzenia strategi SEO jak i optymalizacji.

4. Wzrost zysków firmy

Bez wątpienia jednym z najważniejszych powodów inwestowania w praktyki pozycjonowania jest zwiększenie zysków firmy. Oczywiście możliwe jest uzyskanie takiego efektu, ponieważ wzrost liczby potencjalnych klientów ma przełożenie na potencjalne zwiększenie liczby osób korzystających z naszych usług, natomiast większa liczba klientów jest równoznaczna ze wzrostem zysków z prowadzonej działalności. Dzięki eskalacji biznesu możliwe jest poszerzenie zakresu działalności firmy, inwestowanie w nowe obszary, a także dalszy rozwój działalności.

5. Większa rozpoznawalność marki

Częstsze pojawiania się w wyszukiwaniu przyczynia się do oswajania konsumentów z logiem marki oraz świadczonymi przez nią usługami. Firma przestaje być anonimowa i staje się coraz bardziej rozpoznawalna wśród użytkowników. Na wzrost rozpoznawalności marki mogą przyczynić się opinie i recenzje klientów. Zwiększona aktywność w mediach społecznościowych pozwala dotrzeć do większej liczby interesantów, którzy będą kojarzyli naszą firmę oraz oferowane przez nas produkty.

6. Zbudowanie zaufania wśród klientów

Dzięki odpowiedniemu pozycjonowaniu zwiększa się rozpoznawalność marki, co ma pozytywny wpływ na wzrost zaufania do firmy. Ludzie są bardziej ufni wobec dóbr i usług, z którymi wcześniej się zapoznali, dzięki czemu nie są im obce. Jeśli mają pozytywne doświadczenie z wcześniejszym skorzystaniem z naszych usług w przyszłości chętnie wrócą, aby skorzystać z naszej oferty ponownie. Ważną grupą naszych odbiorców są przecież tzw. stali klienci. Zadowoleni odbiorcy naszych usług dobrze ocenią naszą stronę, a także będą rekomendowali ją innym użytkownikom poprzez pozytywną opinię lub recenzję.

7. Osiągnięcie przewagi nad konkurencją

Ważne jest uwzględnienie konkurencji dla oferowanych przez nas usług. Istotą zdobycia pożądanej przewagi nad rywalami jest odpowiednie pozycjonowanie tak, aby nasza strona internetowa pojawiała się wyżej w wynikach wyszukiwania niż strony konkurencji. Dość istotną kwestią jest stosowanie kluczowych i celnych fraz, które odpowiednio naprowadzą interesantów. Właściwie opracowane działania SEO zwiększają naszą przewagę nad konkurencją.

8. Profesjonalizm i wizerunek eksperta

Odpowiednie zoptymalizowanie przedstawianych treści pomoże w kreowaniu profesjonalnego i rzetelnego wizerunku firmy. Postawa eksperta sprawi, że nasza oferta będzie bardziej atrakcyjna dla konkretnej grupy odbiorców. Pozytywnym skutkiem tego jest to, iż klient chętniej wróci do nas w celu pozyskania wartościowych treści lub polecenia strony internetowej innym potencjalnie zainteresowanym osobom. Warto pamiętać, że przedstawiane przez nas treści powinny być rzetelne i ukierunkowane na potrzeby konsumenta.

9. Zwiększenie liczby naturalnych linków

Wyrobienie marki świadczącej profesjonalne usługi sprawia, że coraz więcej zadowolonych konsumentów chętnie będzie polecało naszą ofertę. Byli klienci będą przekazywali innym link do naszej strony oraz oferowanych przez nas usług. Dzięki takim działaniom tworzone są naturalne odnośniki, które umacniają efekt pozycjonowania. Warto nadmienić tutaj o dużej wartości dodanej jaką są pozytywne treści publikowane przez użytkowników, czyli UGC. Do UGC (User Generated Conted) będą należały wszelkiego rodzaju aktywności użytkowników powiązane z naszą stroną, tj. komentarze, posty, recenzje i tym podobne. Wszystkie te treści bardzo dobrze współdziałają i umacniają funkcjonowanie SEO.

10. Targetowanie geograficzne

Kolejną z zalet SEO jest targetowanie geograficzne. Działanie to ma na celu dotarcie do grupy odbiorców związanych z konkretnym obszarem geograficznym. Ten rodzaj pozycjonowania jest szansą na rozwój dla małych firm, które dzięki temu mogą wyróżnić się w konkretnym regionie, na którego terenie działają. Za pomocą targetowania geograficznego osoby powiązane z danym obszarem, będą miały zwiększone szanse na natrafienie na oferowane usługi znajdujące się blisko ich lokalizacji.

11. Zwiększenie sprzedaży lokalnej

Dzięki działaniom SEO lokalne firmy są widoczne w Internecie, w wyniku czego osoby zainteresowane usługami danej marki mogą szybko znaleźć potrzebne informacje oraz opinie na temat usług, z których chcą skorzystać. Przykładem zwiększenia sprzedaży lokalnej na skutek SEO może być zwiększenie liczby wejść na stronę restauracji działającej na danym obszarze oraz sprawdzenie proponowanej przez nią oferty, czasu otwarcia lub możliwości dowozu zamówionych dań. Dzięki wyszukaniu potrzebnych wiadomości na wybrany temat klient chętniej zdecyduje się na skorzystanie z proponowanych usług.

12. Ukierunkowanie na preferencje klientów

Odpowiednie wdrożenie SEO wymaga od nas zapoznania się z preferencjami klientów. Zaznajomienie się z preferencjami klientów daje nam szerszy obraz panujących obecnie trendów oraz umożliwia odpowiednie dostosowanie oferty pod konsumenta. Ważną informację na temat zachowań i trendów wśród klientów jesteśmy w stanie uzyskać poprzez prowadzenie analityki internetowej. Bieżące monitorowanie tych zmiennych jest kluczem do prowadzenia efektywnego biznesu. Dokładna analiza prowadzonych przez nas działań może dać nam wiele cennych informacji na temat atrakcyjności naszej oferty dla różnych grup odbiorców.

13. Długofalowe efekty pozycjonowania

Pozycjonowanie strony daje korzyści, które mogą utrzymywać się przez długi czas, lecz nie oznacza to, iż będą one widoczne od razu po wdrożeniu SEO. Największym profitem jest zwiększenie rozpoznawalności marki w Internecie oraz utrwalenie pozytywnego wizerunku. Warto jednak pamiętać, że raz wypracowane efekty nie będą utrzymywały się stale na tym samym poziomie. Istotna jest ciągła praca nad optymalizacją SEO, tak aby nie pozostawać w tyle za konkurencją. Należy zwrócić uwagę także na to, iż algorytmy wyszukiwarek poddawane są zmianom, co sprawia, że nasze działania powinny być stale monitorowane i modyfikowane.

14. Ciągły monitoring efektywności prowadzonych działań

Ze względu na to, że SEO jest wartością mierzalną, mamy możliwość stałego monitorowania oraz kontrolowania efektów naszej pracy. Specjalne narzędzia umożliwiają nam mierzenie konwersji oraz ruchu ograniczonego. Istnieje również możliwość sprawdzenia które słowa lub frazy są kluczowe dla rozwoju naszej działalności. Monitoring przeprowadzanych działań jest bardzo ważny, ponieważ daje nam wiele cennych informacji zwrotnych na temat skuteczności SEO. Informacje te pozwalają na odpowiednią modyfikację dotychczasowej pracy, jeśli istnieje taka potrzeba. Oczywiście istnieją specjalne narzędzie, które umożliwiają monitorowanie wdrożonych strategii SEO.

Podsumowanie:

Korzystanie z SEO przynosi bardzo wiele korzyści dla naszej działalności, jest to swego rodzaju promocja naszej strony Internetowej. Znacząco przyczynia się do widoczności naszej witryny w Internecie oraz zwiększenia liczby potencjalnych klientów. Ważnym aspektem jest też wpływ pozycjonowania na rozpoznawalność marki, co w pośredni sposób przyczynia się do odniesienia sukcesu w branży. SEO idealnie sprawdza się zarówno dla biznesów lokalnych, tych o szerszym zasięgu, jak i międzynarodowych.

Skontaktuj się ze Specjalistą SEO i dowiedz się więcej na temat pozycjononowania stron!  ☏  (+48) 510 554 140

Dodaj komentarz

Masz pytanie?

Chętnie na nie odpowiem. Przejdź na stronę kontaktową i wybierz najwygodniejszą dla siebie metodę kontaktu. Czekam na Ciebie!
Realizacja: Starterfirm.pl