Blog

Dawid Wieczorek

 (+48) 510 554 140
 Ten adres pocztowy jest chroniony przed spamowaniem. Aby go zobaczyć, konieczne jest włączenie w przeglądarce obsługi JavaScript.

Jak długo trwa pozycjonowanie strony?

Odpowiedź na pytanie o to, jak długo może trwać pozycjonowanie strony może wydawać się nieskomplikowane a udzielenie odpowiedzi na nie szybkie i precyzyjne. Niestety, prawda wygląda nieco inaczej, a okres „wybicia” wybranych przez nas fraz na pierwszą stronę wyszukiwarki Google nie jest ani oczywisty ani zbyt prosty do ustalenia. O długości tego czasu decyduje, bowiem kilka czynników, o których opowiem w dzisiejszym wpisie.

Najistotniejsze czynniki mające wpływ na czas pozycjonowania

Na początku warto uświadomić sobie, że pozycjonowanie nie jest działaniem jednorazowym a całym procesem, składającym się na poprawę pozycji strony w wynikach wyszukiwania. Należy mieć świadomość, że czas potrzebny na to, by witryna była widoczna na wybrane frazy kluczowe może wynieść nawet kilka miesięcy. Wpływ na to ma kilka kluczowych aspektów opisanych poniżej.

1. Sposób w jaki Google ocenia zaindeksowane strony www

Roboty wyszukiwarki oceniające strony, biorą pod uwagę całą historię danego serwisu. Oznacza to, że sprawdzana jest regularność aktualizowania i rozwijania go, a dodatkowej ocenie podlega również to, czy z czasem staje się on coraz lepszy i bardziej wartościowy dla czytelników. W przypadku, gdy na stronie nieustannie prowadzoną są jakieś prace, to staje się on dla Google dużo ciekawszy i bardziej godny zaufania. Zatem, jeśli strona będzie pod stała opieką specjalistów SEO optymalizujących jej treści, efekty pozycjonowania staną się w końcu widoczne.

2. Branża, w której działa właściciel serwisu

Niektóre mniej oblegane dziedziny, wiążą się ze zdecydowanie mniejsza konkurencją, a co za tym idzie - szybszym wzrostem pozycji w wynikach wyszukiwania. W innych przypadkach rezultat ten, zostanie osiągnięty w nieco dłuższym czasie. Dobry specjalista SEO jest w stanie szybko i precyzyjnie określić, do której grupy zalicza się Twoja witryna. Spore znaczenie ma również obszar działania (regionalny, bądź dużo szerszy), jak i problemy w historii witryny. Strona, która wcześniej otrzymała karę od Google za niepożądane z jego punktu działania, może oczekiwać na wyniesienie w górę wyszukiwarki znacznie dłużej. Dlatego tak istotnym krokiem jest zadbanie o usunięcie wszelkich kar oraz odbudowanie zaufania do strony, co może zająć nawet kilka miesięcy.

Kiedy, mniej więcej możemy spodziewać się widocznych rezultatów?

Zwiększenie konwersji i ruchu za stronie zajmuje zazwyczaj kilka miesięcy, zaś wzrost pozycji około pół roku od wprowadzenia działań związanych z pozycjonowaniem. W przypadku serwisów z branży o dużej konkurencyjności, czas ten może wydłużyć się nawet do roku. Zaleca się jednak, zmierzenie efektywności prac związanych z SEO po około 6 miesiącach od ich wdrożenia. Należy mieć przy tym świadomość, że sukces strony to nie tylko osiągnięcie wysokiej pozycji w wyszukiwarce, ale jej utrzymanie przez dłuższy czas. Taki efekt można jednak osiągnąć jedynie dzięki systematycznej pracy nad rozwojem serwisu przy wykorzystaniu dozwolonych przez wyszukiwarkę metod.
Oczywiście istnieją pewne niezgodne z zasadami sposoby, mogące zapewnić szybki wzrost pozycji - jest to jednak bardzo ryzykowne i tymczasowe rozwiązanie, które skutkować może otrzymaniem kary od Google, a nawet trwałą utratą widoczności w wynikach wyszukiwania. Nie warto, więc sięgać po takie sztuczki. Najlepszym rozwiązaniem jest skorzystanie z usług wyspecjalizowanej agencji SEO, stosującej jedynie bezpieczne i sprawdzone metody oraz wysyłającej regularne raporty z prowadzonych przez nią działań. Pozwala to na bieżące porównywanie wyników i sprawdzanie poprawności obranej strategii.


Czy pozycjonowanie do działanie jednorazowe?

Jak już wcześniej zostało to przeze mnie wspomniane, pozycjonowanie to długi proces, składający się na wiele działań, regularnie przeprowadzanych na stronie. Google docenia serwisy o regularnie aktualizowanych treściach, dlatego tak istotne jest stałe dodawanie treści i udoskonalanie działania strony. Należy również wspomnieć, że wyszukiwarka co jakiś czas zmienia zasady oceny i dokonuje aktualizacji swojego algorytmu, dlatego należy być czujnym i sprawnie reagować by nie utracić wypracowanej pozycji. Do tego wszystkiego dodajmy działania konkurencji, która również chce zająć zaszczytne miejsce w czołówce wyszukiwań oraz zaplecze linkowe, które powinno systematycznie wzrastać obejmując jedynie godne zaufania źródła.

Kilka słów podsumowania

Nie da się ukryć, że w tym wpisie skupiłem się głównie na analizie treści dostarczanych do serwisu. Przede wszystkim są to treści blogowe, które mają największy potencjał.
W ich kontekście musisz zapamiętać, że:

• Jeśli liczysz na wypozycjonowanie strony w 3 miesiące, zapomnij o SEO. Frazy proste, długoogonowe posiadające niski potencjał – tak. Grubsze, bardziej konkurencyjne – już nie.
• Wszelkie wpisy blogowe zaczynają dobrze pracować dopiero po około 6 – 7 miesiącach, zaś pierwszy ruch pojawia się w 2 – 3 miesiącu. Nie będzie to, jednak ruch, który może „poruszyć sprzedaż”.
• Frazy o średniej konkurencyjności potrzebują około 5 – 7 miesięcy na osiągnięcie jakiegokolwiek wyniku.
• Grube, tłuste frazy posiadające wysoką konkurencyjność potrzebują nawet powyżej 6 -7 miesięcy.
• Podstawa budowania widoczności bloga w wyszukiwarce to minimum 2 – 3 teksty miesięcznie, zaś w przypadku dużej konkurencyjności, ta liczba może wzrosnąć nawet do 6-7 wpisów miesięcznie plus inne zabiegi SEO.

Jeśli artykuł Cię zaciekawił i chcesz dowiedzieć się więcej na temat pozycjonowania, albo szukasz skutecznego rozwiązania na wzmocnienie pozycji w wynikach wyszukiwania swojej strony, skontaktuj się ze Specjalistą SEO, a na pewno przedstawię Ci plan działania, który sprawi, że Twoja witryna zacznie być widoczna dla przeglądarki Google.

 

Dodaj komentarz

Masz pytanie?

Chętnie na nie odpowiem. Przejdź na stronę kontaktową i wybierz najwygodniejszą dla siebie metodę kontaktu. Czekam na Ciebie!
Realizacja: Starterfirm.pl