Posiadasz firmę w Krakowie? Sprawdź, jak szybko wypromować ją w Internecie!

Poszukiwanie produktów i usług w przeglądarce Google stało się już standardem w dobie powszechnej cyfryzacji. To właśnie dlatego należy zadbać o jak najlepszą widoczność firmy, co pozwoli mieszkańcom Krakowa bez trudu odnaleźć Twoją ofertę. Sprzyja temu dobrze zaplanowane lokalne SEO, generując większy ruch na stronie, zwiększając liczbę interakcji, a w konsekwencji rzutując na wzrost wskaźnika sprzedaży. Chcesz wiedzieć, jak skutecznie wypromować swoją firmę w Krakowie? Poznaj sprawdzone sposoby, dzięki którym znacznie łatwiej osiągniesz swoje cele.
Lokalne SEO – czym jest i kiedy warto w niego zainwestować?
Zacznijmy od tego, czym jest lokalne SEO, bowiem to podstawowa wiedza, którą musisz posiąść, chcąc wypromować swój biznes w Krakowie. Otóż pod tym pojęciem kryją się działania, dążące do poprawy pozycji firmy w wynikach wyszukiwania w konkretnym obszarze geograficznym – w naszym przypadku będzie to Kraków i jego okolice. Takie działania obejmują bardzo szeroki zakres. Mowa tutaj bowiem nie tylko o właściwym doborze słów kluczowych, ale również o stworzeniu i optymalizacji wizytówki Google Moja Firma, pozyskiwaniu wartościowych linków czy też efektywnym zarządzaniu opiniami, wystawianymi firmie przez dotychczasowych klientów. W taką strategię marketingową warto zainwestować, gdy Twoja firma działa na rynku lokalnym, a jej klienci są mieszkańcami Krakowa lub jego okolic.
Jak wybrać odpowiednio dopasowane słowa kluczowe?
Aby zbudować widoczność lokalną, należy zadbać o prawidłowy dobór słów kluczowych, co stanowi swoisty fundament sukcesu przyjętej strategii marketingowej. Aby to zrobić, musisz jednak zorientować się, które frazy wpisywane są w pola przeglądarki najczęściej. Może to być nazwa ulicy, dzielnicy – np. restauracja Czyżyny – lub też miasta – mechanik samochodowy Kraków.
Nie musisz jednak zdawać się na przypadek czy własną intuicję. Na rynku dostępne są bowiem różnego rodzaju narzędzia, które stanowią potężne wsparcie w analizie najczęściej wyszukiwanych haseł. Wśród tych zdecydowanie najpopularniejszych wymienić należy m.in. Google Keyword Planner, SEMSTORM, czy Ahrefs.
Jakie korzyści niesie stworzenie profilu Google Moja Firma?
Przejdźmy teraz do profilu Google Moja Firma, bowiem jego stworzenie i optymalizacja to jeden ze zdecydowanie najważniejszych kroków, warunkujących efektywność pozycjonowania lokalnego. To właśnie dzięki niemu Twoja krakowska firma będzie:
- widoczna w lokalnych wynikach wyszukiwania,
- obecna w Mapach Google,
- zdecydowanie łatwiejsza do znalezienia przez mieszkańców Krakowa i okolic, poszukujących konkretnych towarów lub usług.
Aby jednak było to możliwe, musisz zadbać o komplet aktualnych informacji. To nie tylko adres firmy, ale również godziny jej otwarcia czy dane kontaktowe. Swoją wizytówkę warto także uzupełnić o zdjęcia, dodając regularnie posty i zachęcając do pozostawiania opinii po zakończeniu usługi czy zakupie produktu. Takie działanie wyraźnie podkreśli Twoje zaangażowanie w relacje z klientami. Nie lekceważ jednak również opinii negatywnych – odpowiadaj na nie z szacunkiem, co z pewnością przełoży się na profesjonalny wizerunek Twojego biznesu.
Jak założyć wizytówkę Google?
Wiesz już, dlaczego warto założyć wizytówkę Google, pora więc dowiedzieć się, w jaki sposób to zrobić. Takie działanie sprowadza się do kilku podstawowych kroków:
- Zarejestrowanie konkretnej firmy za pośrednictwem strony https://www.google.com/business/.
- Weryfikacja lokalizacji, co odbywa się przez telefon lub pocztę.
- Uzupełnienie danych, obejmujące świadczone usługi, godziny pracy czy zdjęcia.
Zamieszczone w wizytówce Google informacje muszą być na bieżąco aktualizowane, co stanowi wyraźny sygnał dla Google, potwierdzający że firma nadal funkcjonuje. W ten sposób trafia ona na wyższe pozycje w wynikach wyszukiwania, a Ty docierasz ze swoją ofertą do potencjalnych klientów z Krakowa i okolic.
W jaki sposób dostosować stronę internetową firmy do lokalnego SEO?
Nawet najlepsza wizytówka i perfekcyjnie dobrane słowa kluczowe na niewiele się zdadzą, jeśli Twoja firma nie będzie posiadała strony internetowej, zoptymalizowanej pod kątem lokalnego SEO. Taka witryna powinna charakteryzować się:
- lokalnymi frazami, które muszą być umieszczone nie tylko w tytułach, ale także w nagłówkach i w samym tekście,
- danymi strukturalnymi – schema.org – dzięki którym wyszukiwarki lepiej zrozumieją zamieszczaną na niej treść,
- spójnym NAP, czyli nazwą firmy, adresem i telefonem, które muszą być takie same, jak w katalogach i wizytówce Google,
- mapą Google i podstronami, w których opisane zostaną usługi w poszczególnych dzielnicach Krakowa.
Na stronie internetowej warto również umieścić sekcję z opiniami klientów, co zwiększy wiarygodność firmy i zbuduje do niej zaufanie wśród użytkowników sieci.
Jak skutecznie wykorzystać Google Ads do promowania firmy w Krakowie?
Jeśli nastawiasz się na szybkie efekty, wykorzystaj reklamę Google Ads, ustawiając w niej konkretne dzielnice Krakowa lub też obszar w określonej odległości od siedziby Twojej firmy. Takie działanie przyniesie najlepsze efekty, gdy:
- otwierasz firmę w zupełnie nowej lokalizacji – precyzyjne targetowanie pozwoli Ci dotrzeć ze swoją ofertą do mieszkańców konkretnej dzielnicy lub obszaru Krakowa,
- chcesz wypromować sezonową ofertę, przypominając mieszkańcom ściśle wyznaczonego obszaru o aktualnej wyprzedaży czy akcjach promocyjnych,
- Twoja kampania ma określony czas trwania, przez co potencjalni klienci muszą dowiedzieć się o niej jak najszybciej.
Czy warto umieścić swoją firmę w katalogu?
Oczywiście, że tak! Wpisanie firmy do lokalnych katalogów to kolejny krok, który przełoży się na sukces pozycjonowania lokalnego. Swoją ofertę warto umieścić więc w Panoramie Firm, pkt.pl, ale również i w krakowskich serwisach regionalnych. Aby jednak działanie to przyniosło zamierzone rezultaty, informacje figurujące w katalogach muszą pokrywać się z tymi, które zawarte są w wizytówce Google. To z kolei rodzi konieczność ich aktualizacji, gdy tylko zajdzie taka potrzeba.
Jakie korzyści mogą przynieść lokalne media społecznościowe?
Promując lokalnie swoją firmę nie możesz zapominać także o ogromnym potencjale, tkwiącym w mediach społecznościowych. Aby go wykorzystać:
- utwórz profil firmy i dbaj o regularną aktywność,
- udzielaj się w lokalnych grupach,
- bierz udział w wydarzeniach społecznościowych,
- organizuj konkursy dla użytkowników sieci.
Nie zapominaj także o lokalnych mikroinfluencerach, działających w Krakowie. Nawiązanie z nimi współpracy z reguły nie generuje sporych wydatków, a z pewnością zbuduje rozpoznawalność Twojej firmy na lokalnym rynku.
Sprawdź moją ofertę na lokalne SEO i dowiedz się, jak mogę pomóc Twojej firmie zwiększyć widoczność w Google na terenie Krakowa i jego okolic!
- Komentarz
lub dodaj komentarz jako gość
Dodaj pierwszy komentarz.