Promowanie lokalnej firmy w Internecie - poznaj skuteczne sposoby
Dodaj komentarzPromowanie lokalnej firmy w sieci to spore wyzwanie często nieróżniące się od pracy na cały etat. Najpopularniejszym sposobem promocji własnego biznesu w Internecie, jest bez wątpienia znalezienie się na pierwszej stronie wyszukiwarki Google. Bycie na wysokiej pozycji w wynikach organicznych nie jest jednak jedyną metodą, dlatego dobrze jest poznać i wybrać te, które będą najlepiej dopasowane do naszych potrzeb i możliwości. Jest na to kilka bezpłatnych sposobów i wymagają jedynie odrobiny zaangażowania z naszej strony, dlatego warto je poznać. Przekonaj się, jak promować lokalną firmę w Internecie.
1. Czytelna oraz intuicyjna strona internetowa skutecznym sposobem na reklamę w sieci
Strona internetowa jest miejscem, w którym klient zazwyczaj styka się z naszą ofertą po raz pierwszy. Z tego powodu ważne jest, by zawarty na niej interfejs był czytelny, a menu proste. Dzięki temu każdy odwiedzający w szybki sposób znajdzie na stronie to, czego szuka. Nie zapominajmy, że ludzie coraz chętniej dokonują transakcji w Internecie z uwagi na możliwość zaoszczędzenia czasu. Dlatego tak istotne jest, by droga do docelowej podstrony była szybka i łatwa do przebycia.
Nie należy przy tym zapominać o zainwestowaniu w wygląd strony. Mowa tu o dopasowanych kolorach, czytelnej czcionce oraz grafikom dobrej jakości, które zachęcą potencjalnego klienta do akcji (kontaktu / zakupu) oraz dadzą wrażenie profesjonalizmu.
Projektując wygląd swojej strony internetowej w kontekście promocji firmy warto zadbać również o funkcjonalności, takie jak:
- przejrzyste menu
- live chat
- przystosowanie strony do urządzeń mobilnych
- szybkie ładowanie strony
- formularz kontaktowy
Warto również dodać, że inwestycja w rozwój strony internetowej firmy to obecnie najpewniejsza forma promocji. Witryna www jest własnością Twoją i Twojej firmy, dlatego dane tam zawarte nie znikną z dnia na dzień, jak to się może stać z fanpage’em na Facebooku lub wizytówką w katalogu firm.
2. Promowanie firmy poprzez pozycjonowanie w wynikach organicznych Google
Nie każdy posiadacz własnej firmy wie czym jest pozycjonowanie, czym jest SEO, które jest skuteczną formą promowania w Internecie. Z tego powodu zacznijmy od tego, czym jest pozycjonowanie. Są to różnego typu działania mające na celu osiągniecie jak najwyższej pozycji w wynikach organicznych Google i wynikach lokalnych na mapach Google, a co za tym idzie zwiększenie ruchu na stronie internetowej firmy. Procesy pozycjonowania prowadzi się zarówno na stronie www, jak i poza nią.
Warto przy tym wiedzieć, że Google jest w temacie pozycjonowania dosyć wymagające, dlatego warto jest podjąć współprace z doświadczonym specjalistą SEO lub agencją interaktywną.
Do prac z zakresu pozycjonowania strony internetowej firmy należą m.in:
- dobór odpowiednich słów kluczowych
- optymalizacja strony pod kątem Google
- pozyskiwanie wartościowych linków
- opracowanie nowych, wartościowych treści na stronie
Chcesz dowiedzieć się więcej o pozycjonowaniu? Zapoznaj się z pozostałymi artykułami blogowymi, dzięki którym dowiesz się:
- Kim jest specjalista SEO?
- Specjalista SEO czy agencja SEO - co jest bardziej opłacalne?
- Jak długo trwa pozycjonowanie strony?
- Czym jest pozycjonowanie i dlaczego jest podstawą istnienia firmy w Internecie?
3. Wizytówka Google Moja Firma
Google Moja Firma jest narzędziem, które umożliwia firmom zamieszczenie informacji o swojej lokalizacji i ofercie na mapach Google. W ten sposób ułatwiamy potencjalnym klientom odnalezienie naszego biura, sklepu czy też pracowni. Co więcej, jest to w pełni bezpłatne narzędzie, które możemy optymalizacjom po kątem widoczności.
Znalezienie się na mapach Google to dla lokalnego biznesu często kluczowy aspekt, ponieważ umożliwia potencjalnym klientom wyszukanie go poprzez wpisanie w wyszukiwarkę prostej frazy. W ten sposób klient będzie mógł wyświetlić mapkę z możliwością zaznaczenia opcji dojazdu lub dojścia do miejsca docelowego. Jest to również ciekawa opcja dla przedsiębiorców, którzy chcą poprzez nią informować Google o istotnych informacjach dotyczących swojej firmy, takich jak nowe promocje oraz usługi.
Jak założyć wizytówkę Google Moja Firma?
Sam proces założenia takiej wizytówki jest wyjątkowo prosty i nie wymaga specjalistycznej wiedzy. Polega on na:
- utworzeniu konta Google przy pomocy formularza znajdującego się na stronie https://accounts.google.com/SignUpWithoutGmail
- rejestracji w Google Moja Firma poprzez wejście na stronę https://business.google.com/add/info i wypełnienie w dostępnym tam formularzu danych firmowych. Może się tu okazać, że w trakcie wpisywania nazwy firmy pojawi się ona już w podpowiedziach. W takim przypadku wybieramy ją i uzupełniamy dalsze informacje.
- weryfikacji wizytówki, co odbywa się najczęściej za pośrednictwem kartki pocztowej, którą Google wyśle na adres wskazany w wizytówce. Znajdzie się na niej kod weryfikacyjny, który należy przepisać w odpowiednie miejsca w formularzu na stronie.
Po wypełnieniu tych 3 punktów nasza lokalizacja powinna się wyświetlić na mapach Google w ciągu 48 godzin od podania kodu weryfikacyjnego.
Kilka kroków do pozycjonowania wizytówki firmowej w Mapach Google
Optymalizacja wizytówki firmy ma na celu umieszczenie jej na górze wyników Google, co bez wątpienia zwiększy jej widoczność i pozwoli na szybsze wyszukanie naszego biznesu. Ważne jest tu zadbanie o takie aspekty jak:
- nazwa firmy – istotne będzie trzymanie się tej samej nazwy przedsiębiorstwa. Taką samą nazwę jak na Mapach Google należy umieścić na stronie internetowej oraz katalogach biznesowych.
- dane kontaktowe – ważne jest, by wizytówka posiadała wypełnione wszystkie istotne dane teleadresowe, takie jak adres, numery telefonu, stronę internetową.
- dodatkowe informacje – w wizytówce nie powinno zabraknąć również istotnych informacji o firmie, takich jak opis firmy, obszar świadczenia usług, godziny otwarcia. Należy także wybrać kategorie, które odpowiadają profilowi naszej działalności.
- zdjęcia oraz grafiki – pozostawienie wizytówki bez obrazka może wyglądać nieprofesjonalnie lub sprawi, że Google samodzielnie wypełni ją starym zrzutem ze Street View. Warto, zatem zadbać o uzupełnienie logo firmy oraz okładki i zdjęcia profilowego. Dodatkowym atutem będzie również dodanie zdjęć biura, zespołu, produktów czy realizacji.
- link do wizytówki umieszczony na naszej stronie internetowej – analogicznie warto również pokusić się o wstawienie linku do wizytówki Google na naszej stronie.
- pozytywne opinie użytkowników – algorytm Google chętniej wyświetla firmy, które posiadają opinie od klientów. Jest to również aspekt, który zwiększa zainteresowanie nasza firmą wśród osób poszukujących danego rodzaju usług. Warto, więc zachęcać swoich stałych klientów do wyrażenia swojej opinii na temat firmy.
- publikowanie wpisów – warto to robić za każdym razem, gdy w naszej ofercie pojawi się jakaś nowa usługa lub produkt. Wpisy te mają postać krótkich akapitów o długości od 100 do 300 słów i mogą zawierać linki do podstron na naszej stronie internetowej.
- linki – pojawianie się wysoko na Mapach Google związane jest z powiazaniem naszej firmy ze swoją lokalizacją. Pomocne mogą się tu okazać linki z katalogów biznesowych, takich jak zumi.pl, pkt.pl czy yp.pl. Należy przy tym pamiętać, że jeśli korzystamy z usługi pozycjonowania, to przed umieszczeniem linku w takiej bazie należy skontaktować się z specjalistą SEO w celu ustalenia spójnej strategii.
Wizytówki Google Moja Firma to stale rozwijana usługa, którą warto na bieżąco monitorować. Niedawno pojawiła się tu również ciekawa funkcja zadawania pytań oraz udzielania na nie odpowiedzi, które mogą zamieszczać użytkownicy oraz właściciele wizytówek. Regularne monitorowanie naszej wizytówki może się tu okazać kluczowe i pomoże stworzyć swoiste FAQ dla potencjalnych klientów.
Korzyści płynące z promowania lokalnego biznesu online
Marketing cyfrowy to nowsze, dużo korzystniejsze od tradycyjnych metod narzędzie promocji. Dodatkowo stwarza nam wyjątkową możliwość stałego śledzenia efektów swoich działań promujących, mierzenia wyników oraz obserwowania ścieżek zakupowych klientów. Pozwala to na wnioskowanie, które z naszych działań online przynoszą największe korzyści i największą ilość nowych klientów.
Stały kontakt z odbiorcami korzystającymi z urządzeń mobilnych to również budowanie pozytywnego wizerunku firmy oraz umacnianie naszej pozycji, jako prawdziwego specjalisty w danej dziedzinie. Odpowiadanie na pytania potencjalnych klientów i udzielanie im wszelkich niezbędnych informacji pozwala również budować świadomość marki. Czas poprzestać na drukowaniu przestarzałych ulotek i otworzyć się na możliwości, jakie oferuje nam Internet.
Nie zwlekaj - skontaktuj się ze specjalistą SEO, a zyskasz kompleksową obsługę w zakresie pozycjonowania, dzięki czemu zwiększysz widoczność swojej firmy w Internecie!
lub dodaj komentarz jako gość
Dodaj pierwszy komentarz.